شروع رویداد بزرگ تبریز2018 با هنر سفالگران تبریزی

به گزارش مجله هدیه، نمایشگاه سفال و سرامیک گروه زیروه به عنوان نخستین رخداد هنری تبریز2018 با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، افتتاح شده است.

شروع رویداد بزرگ تبریز2018 با هنر سفالگران تبریزی

به گزارش از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، فرشاد به آفرین معاون صنایع دستی استان امروز یکشنبه 10 دی 96 در افتتاح نمایشگاه سفال و سرامیک گروه زیروه با عنوان رویداد تبریز2018، با بیان اینکه این نمایشگاه در نخستین روزهای سال میلادی نو به عنوان یکی از رخدادهای هنری تدوین شده از سوی معاونت صنایع دستی، برای رویداد بزرگ فرهنگی تبریز2018 است، ادامه داد:

این نمایشگاه با هدف معرفی آثار سفالی با رویکرد تلفیقی سنتی و مدرن برپا شده است، چراکه این هنر از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و برای تمامی سلیقه ها آثار مناسب را ارائه می دهد.

به آفرین تاکید نمود:

سفالگری یکی از هنرهای اصیل و با سابقه در آذربایجان است که به فراخور زمان با تحولات تکنیکی و هنری بسیار توانسته است مخاطبان متعددی رو با سلایق گوناگون به خود جلب کند.

این نمایشگاه را می توان یکی از پر مخاطب ترین رخدادهای هنری در حوزه صنایع دستی بیان کرد.

او با اشاه بر اینکه آثار نسل جوان در هنر سفالگری با تغییر نگرش و بیانی متفاوت نسبت به نسل گذشته ارائه می گردد، اضافه کرد:

آثار خلق شده به وسیله نسل های جوان با بیانی متفاوت و مدرن ارائه می گردد. به طوری که موجب تلفیق هنرهای مرتبطی چون معماری و گرافیک با سفال و خلق آثاری متفاوت با نسل های گذشته شده است.

باید در نظر داشت که این تلفیق بنابر سلایق و خواسته مردمان امروزی است و باید این نکته همیشه در فکر هنرمندان برای جلب مخاطبان خود در نظر گرفته گردد.

معاون صنایع دستی استان در خاتمه گفت:

معاونت صنایع دستی استان با شروع سال میلادی نو، رخدادهای هنری مختلفی را در سطح ملی و بین المللی در طول سال 2018 برای اشاعه فرهنگ اصیل و هنر بی بدیل آذربایجان به عنوان مرکز گردشگری کشورهای دنیا اسلام برگزار خواهد نمود.

این نمایشگاه سفال و سرامیک گروه زیروه با عنوان رویداد تبریز از 9 تا 14 دی از ساعت 15 تا 19 در محل خانه فرهنگ، نگارخانه های میرعلی و استاد یاسمی برای بازدید عموم دایر است.

منبع: کجارو / eachto.ir
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2038

به "شروع رویداد بزرگ تبریز2018 با هنر سفالگران تبریزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رویداد بزرگ تبریز2018 با هنر سفالگران تبریزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید